Vyrazili jsme na rodinný přechod Krkonoš a otestovali jsme dvoudenní trasu ideální pro mladší sourozence nebo starší rodiče. Pokud chcete na pohodový výlet do Krkonoš, tady je inspirace.

Trasu jsme testovali už dvakrát, poprvé jen ve dvou, abychom si každé stoupání užili na vlastní kůži a aby se nám lépe rozhodovalo, jestli bude cesta příjemná i pro rodiče. A myslím, že jsme dali dohromady ideální trasu, na které nechybí dechberoucí výhledy, dobré pivo, klidné ubytování a zvládli jsme i výstup na Sněžku.

Vyrazili jsme v pátek ráno z Prahy a naší cílovou destinací byl Harrachov, protože se do něj dá celkem pohodlně dostat vlakem. A ačkoli je vlakové nádraží docela kus od řeky Mumlavy, kde naše stezka začala, z nádraží vás až do centra zaveze městská hromadná doprava. Tady jsme se napojili na modrou stezku a podél Mumlavy a Mumlavského vodopádu jsme dorazili až k občerstvovně s poetickým názvem Krakonošova snídaně. Pokud jdeme sami, pokračujeme po modré až k rozcestí U čtyř pánů, s rodiči jsme zvolili ale trochu pohodlnější a méně strmější cestu po žluté směrem k Vosecké boudě, kde jsme si dali polívku a pivo z nedalekého Pivovaru Rohozec. Ze sympatické Vosecké boudy jsme pak vyrazili směrem k polským hranicím a od Svinských kamenů se kochali nekonečným výhledem do krajiny.

Cestu Česko-polského přátelství po červené jsme doťapali až k Petrově boudě a užívali jsme si úplnou samotu, během celé cesty jsme potkali zhruba 4 turisty… Na Petrovce jsme se po žluté vydali už jen kousíček k naší milé Dvořákově boudě. Moc dobře tady vaří, čepují varnsdorfské pivo Kocour a hlavně je tady neuvěřitelný klid a uklidňující výhled na pastviny plné oveček. Tohle je místo, kde se v Krkonoších zastavíme pokaždé. Objednali jsme si tady dva pokojíčky, společně povečeřeli a hráli karty, rodinná pohoda se vším všudy.

Za první den jsme ušli 17 kilometrů, trvalo nám to 6 hodin i se zastávkami a občerstvením.

Mapa a trasa.

Druhý den jsme po snídani šlapali dál po červené trase a u nedaleké Špindlerovky odbočili na žlutou. Až k Josefově boudě vede trasa po cestě, na které zřejmě potkáte davy turistů, ale u boudy se cesta stáčí směrem do lesa a pak už si člověk zase užívá klidu a samoty. Na Boudě u bílého Labe jsme se posilnili domácím koláčem, rozehráli další karetní partii a vyrazili na jednu z našich nejoblíbenějších krkonošských tras – po modré kolem Bílého Labe. Tady to doopravdu miluju a člověk snadno zapomene, že je na českých horách. Na Luční boudě jsme poobědvali, odpočinuli si a vydali jsme se na Sněžku. Od Slezského domu zvládli naši rodiče vrchol pomalou chůzí za půl hodiny, takže pokud by vaši rodinní příslušníci namítali, že kopec nevylezou, motivujte je tím, že do třiceti minut budou na vrcholu.

Na kopci jsme si dali kávičku a pak už jsme v klidu po červené klesali až k chatě Jelence. Jelenka je takový náš záchytný bod, vždycky, když jdeme kolem, máme za Sněžku dávno za sebou, takže to tam pokaždé trochu oslavíme. Na Jelence se ale brzy zavírá, tak si dejte pozor, abyste šli kolem do šesté večerní. No a od Jelenky pak už vede cesta jen na Pomezní boudy, je na vás, jestli zvolíte červenou, nebo žlutou, obě cesty jsou příjemné. A Pomezky už jsou úplný highlight výletu, tady cestu končíme v Pivovaru Trautenberk, kde je boží úplně všechno, lidi, pivo, jídlo, pokoje i atmosféra. Ubytovali jsme se v mezonetovém pokojíčku pro čtyři, povečeřeli krkonošské kyselo (a spoustu dalších věcí k tomu), dohráli karty a spokojeně šli spát.

Během druhého dnes jsme ušli 20 kilometrů, vyrazili jsme v deset ráno a do cíle dorazili akorát na večeři.

Trasa a mapa.

A v neděli ráno jsme už vyrazili jen na autobus směrem do Trutnova, kde jsme my i rodiče sedli každý na svůj vlak a nechali se dovézt do našich domovů. Pro fajnšmekry ještě doporučujeme vystoupit v Pardubicích a ochutnat pivo v Pivovaru Bahno, který sídlí přímo na nádraží.

Praktické info:

• Do Harrachova se dostanete pohodlně vlakem.
  • Pomezní boudy nabízí dopravu přímým autobusem až do Prahy, my raději jezdíme autobusem jen do Trutnova, odkud do Prahy jezdíme vlakem.
  • Po cestě potkáte spoustu míst, kde se dobře najíte i napijete, svačinu nechte doma.
  • I když je dole hezky, na hřebenech často fouká, nezapomeňte si doma větrovku. A proti sluníčku opalovací krém.